Hilda

Fy bubblan

Publicerad 2012-03-14 20:31:55 i Allmänt

Sista tiden har det gått jättebra att jobba,
så jag fick för mej att jag egentligen inte borde vara sjukskriven något.
Fick dåligt samvete över det och bestämde mej för att idag jobba på som vanligt.
Det skulle jag inte ha gjort...
När jag slutade, redan klockan tre som tur var, var jag helt död.
Jag var dödstrött och hade så ont i ryggen.
Hade svårt att trycka ner pedalerna i bilen på väg hem,
för det gick som knivar genom ryggen varje gång.
När jag kom hem somnade jag på stört och sov i över två timmar.
Och när jag vaknade igen hade jag inte längre bara ont i ryggen utan i fötterna och händerna också.
Men just det har som tur var gått över ganska helt nu.
Men inget ont som inte för något gott med sej.
Nu vet jag att jag inte är sjukskriven i onödan och att jag med gott samvete kan ta det lugnare på jobbet.
För det är ju därför jag har mått bra dom andra dagarna.
Jag har bara gjort "lugna" arbetsuppgifter och inte ansträngt ryggen nästan alls.
Blir det som jag har planerat så jobbar jag tre veckor till,
sen kan jag vila upp mej ordentligt.
För är det någon gång i livet som man önskar att man kunde vara riktigt utvilad,
så är det väl inför en förlossning..?

Nu blir det mys till Grey's och sen ska jag försöka hålla mej vaken en stund till efter det.
Är så nyfiken på det väldigt mystiska programmet Djungelns drottning,
eller vad det hette.
Vill i alla fall se det en gång för att veta vad det är.
Men det visar sej om jag lyckas hålla mej vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela