Hilda

Hudcancer

Publicerad 2012-03-22 09:09:51 i Allmänt

Det är så lätt att vara klok och bli arg på folk när man pratar om solskydd.
"Jag vill ha så lågt skydd som möjligt, annars blir man ju inte brun."
Det är typ det dummaste man kan säga.
Och jag blir superarg.
Men jag förstår ju helt och hållet hur dom menar,
så det är lite konsigt att jag blir så arg.
Jag är pinsamt nog superdålig på att skydda mej.
Tror det har att göra med att jag nästan aldrig bränner mej.
Det blir lixom så lätt att glömma då.
Visserligen så är det nog alltid solskydd i mina ansiktskrämer,
och har jag smink så även i det.
Och det känns som att ansiktet är den mest utsatta kroppsdelen.
Är ansiktet en kroppsdel?
Jag fick upp så konstiga bilder i huvudet... =)

Det är klart att man vill bli brun när man solar,
men det är ingen ursäkt till att inte skydda sej.
Även om det tar längre tid att bli brun med solskydd,
så blir det i slutändan en mycket snyggare bränna,
som håller mycket längre och är mycket säkrare.
Dessutom, om du har börjat få fula pigmentförändringar kommer du behöva undvika solen i resten av ditt liv för att det inte ska bli värre, och det är det väl verkligen inte värt?
För om du är en av dom som tänker att hudcancer inte drabbar dej,
så kan jag garantera att pigmentfläckar kommer drabba dej.
Så nu skärper vi till oss.
Högre skydd, snyggare bränna och färre hudcancerfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela