Hilda

Kordsläpp och mysfika

Publicerad 2012-03-18 10:42:08 i Allmänt

Lämnade in bilen för felsökning i fredags,
eftersom jag tycker den har betett sej lite konstigt.
Det var nog egentligen inget stort fel på den,
men dyrt skulle det såklart bli i alla fall.
En fjäder på ena framdäcket är av,
och det tyckte dom absolut att jag skulle byta ut.
Men det visste jag redan och besiktningen har sagt att det inte är något att bry sej om.
Två av däcken hade kordsläpp, men det verkar inte vara något som syns utifrån.
Men nya däck behövs antar jag.
Men för tillfället tänkter jag byta till sommardäck istället.
Så tar vi den utgiften till hösten istället.
Och sen var det två bussningar (eller nått) som behövde bytas.
2000:- skulle det kosta...
Om det hade varit något stort som behövde göras för 2000:- så hade jag inte haft något problem att betala för det.
Men det låter helt sjukt dyrt att byta två små gummigrejjer för den summan.
Så nu står bilen här på gården och ska användas så lite som möjligt ett tag,
så får vi se hur vi gör sen.
Den är nytvättad i alla fall...
Och jag är grym på att parkera.



Igår fick jag fint besök av Linnéa, Nils, Rosanna och Molly.
Molly lärde Nils massvis med bus.
Hon är ett och ett halv år,
och har nå helt otroligt med vilja.
Kanske inte så konstigt när hennes favoriter är Pippi och Lotta på Bråkmakargatan.
Och tyvärr är det väldigt svårt att låta bli att skratta ibland,
när man kanske inte borde göra det egentligen.



Nils är Mollys motsats.
Lugn, försiktig och förstående.
Den följande bilden är dålig, men väldigt träffande.
Nils sitter i mammas knä och blir påklädd,
Molly är redan på väg ut =)



Kändes som att Linnéa åkte härifrån med ett helt annat barn än hon kom hit med.

Idag vet jag inte alls vad jag tänker göra.
Det var premiär för fisket i Älvkarleby igår,
så Viktor kommer jag väl tyvärr inte se till så mycket.
Men jag känner nog för en vilodag.
Magen växer för varje dag,
men nu har den trillat ner lite.
Det är väldigt skönt,
för jag har fått tillbaka aptiten.
Var riktigt härligt i fredags när jag helt plötsligt kom på att jag var hungrig.
Kom nästan inte ihåg hur det kändes för det var så många veckor sen sist.
Så nu kan jag börja äta upp mej inför förlossningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela