Hilda

Pucko

Publicerad 2012-03-22 09:56:47 i Allmänt

En av våra katter har man typ aldrig behövt skälla på.
Gissa vem?

Ja, inte är det bråkstaken Gizmo i alla fall.
(Förlåt Gizmo, men du gör ju bus med flit bara för att jävlas.)
Det är Trazzel, som alltid har varit så genomsnäll och väluppfostrad.
Nu har han börjat sova i spjälsängen vilket han såklart absolut inte får,
och detta medför mer än ett problem.
Han verkar inte för fem öre fatta när man skäller på honom.
Hur man än skriker och bannar så bara kurrar han och stryker sej mot benen.
Snacka om trygg katt.
Jag har inte tagit mej tid och knäppa ett kort på honom när han sover där,
för det skulle lixom sända fel signaler när jag är arg.
Inte för att det verkar spela någon roll...
Men jag bjuder på ett kort när han sover på ett annat lite udda stället.



Nu är det bara att hoppas att han slutar med dessa dumma fasoner när Knytet kommer.
Jag är visserligen inte ett dugg rädd för att han skulle göra illa Knytet på något sätt,
eller lägga sej på det lilla huvudet,
men det är kanske inte så bra ur allergisynpunkt att ha en katt i näsan från första stund.
Fast vad vet jag?
Det kanske är jättebra.

Kommentarer

Postat av: N

Publicerad 2012-03-22 19:03:48

Testa att lägg ut lite aluminiumfolie i spjälsängen å se vad katten säger om det? Vissa katter klarar inte av det alls. Vi tejpade fast det på vår sovrumsdörr när vår grabb var ny (för jag ville inte ens ha in katterna i sovrummet), och i början var det effektivit tills de vande sig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela