Hilda

Sista dagen

Publicerad 2012-03-31 08:42:03 i Allmänt

Tror inte riktigt jag har förstått det,
men idag jobbar jag sista dagen på flera månader...
Från och med imorgon är jag sjukskriven pga foglossning,
och sen ska jag vara med Knytet.
Det känns verkligen helt overkligt.
Vi ska få en bebis!
Eller få och få, vi får nog kämpa lite för det.
Eller jag får nog kämpa lite =)
En liten, liten bebis innehållandes en perfekt blandning av mej och Viktor.
Eller okej, kanske inte perfekt, men skit i det!
Vi har gjort detta lilla underverk.
Det är jättekonstigt.

När vi lyssnade på Knytets puls hos barnmorskan i veckan så var den jättehög.
Tidigare har Doris sagt att allt mellan 140 och 160 är normalt,
därför reagerar man ju när den ligger på typ 178.
Men när jag frågade om man skulle vara orolig så hon att det behövde vi inte alls vara.
Det var humörspuls. Den var jättearg för att hon tröck med den kalla hårda grejjen.
Så sa hon att vi kan räkna med att ha att göra när den kommer,
för den har redan ett sånt humör =)
Det hade vi nog kunnat räknat ut eftersom både jag och Viktor har humör som en atombomb.
Tur att vi inte är speciellt långdragna någon av oss!

Som sagt, ska jobba sista timmarna snart.
Hade önskat väldigt mycket att dom hade varit igår.
Vintern har kommit tillbaka och jag har sommardäck.
Dessutom blåser det stormbyar som kommer blåsa mej av vägen.
Så jag tror jag ska låna Viktors bil,
med fyrhjulsdriften igång.
Då kan jag och Knytet känna oss trygga heal vägen till och från jobbet.
Men jag har bara kört Viktors bil med tvåhjulsdrift på vanligt väglag,
så jag vet inte riktigt hur man gör...
Man kanske gör precis som alltid?
Fast jag har hört att det är lite drygt att köra i rondeller med den när fyrhjulsdriften är i,
och det är ju några sånna på vägen.
Typ fyra tror jag.
Men jag får väl köra rakt igenom i värsta fall =)

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-03-31 18:13:44

Haha gulligt att han var arg! (ja jag gissar på en han ;). ) Kämpa på Hildis, inte långt kvar nu!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela